התו הישראלי שכולנו אוהבים

    עפר גדנקן No Comments on התו הישראלי שכולנו אוהבים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כובע חקלאי – ישראלי זה לא רק לשמש. לקנות כחול לבן זו משימה לאומית. עדיף לתרום לכלכלת ישראל ותושביה על פניי רכישת מוצרים מחו"ל שרק מרחיקים אותנו מהתרומה האמיתית. מה זה מוצר ישראלי? איך נזהה אותו על המדף בין שלל המותגים ברשת?

     

    בסקר אינטרנטי שנערך לפני כשנה, נמצא ש75% הציבור הישראלי מכיר את התו בצורת הכובע ומשייך אותו לתוצרת ישראלית וכן רוב הציבור מעדיף לקנות תוצרת ישראלית על פני רכישת תוצרת מחו"ל מסיבות שונות

    ישנם הרבה מותגים ישראלים שמזוהים כישראלים אך למעשה מיוצרים כלל בחו"ל או שרק חלק מינורי מתהליך הייצור שלהם נעשה בארץ והם לא נחשבים כלל כתוצרת ישראלית.
    ישנם מותגים בינלאומיים שמיוצרים בישראל ומתוייגים כתוצרת "כחול לבן" (לדוגמא "קנור")

    אז איך נדע שאנו אכן קונים ישראלי ותורמים לכלכלת ישראל?
    ללא שםמחפשים את התו של כחול לבן – תו מיוצר בישראל –זהו שיתוף פעולה של התאחדות התעשיינים, ההסתדרות החדשה ומטה כחול לבן של משרד הכלכלה. התו על המוצרים נותן לנו את הגושפנקא שאכן המוצר הוא תוצרת ישראלית לכל דבר והצרכן יכול לזהותו בקלות להיות בטוח כי עשה את הרכישה הנכונה!!!

    איך מצטרפים למהלך ומטביעים את תו "מיוצר בישראל"?
    התו "מיוצר בישראל" מטה כחול לבן מעודד יצרנים להטביע תו "מיוצר בישראל" על אריזות המוצרים ולהבליטו בפרסומים של העסק. בשנים האחרונות עוד ועוד יצרנים מצטרפים ומסמנים את מוצריהם בתו זה! זכות השימוש בתו היא ללא תשלום ויש לעמוד בתנאי סף, מילוי טפסים ותהליך הרשמה קצר. נציגי מטהכחול לבן מיוצר בישראל של התאחדות התעשיינים בודקים כל פנייה ומעניקים את התו למי שעומד כל התנאים. כבר מעל אלף יצרנים קיבלו את הזכאות לסמן את התו.

    צרכנות ישראלית – צרכנות נבונה
    מוצרי כחול לבן קיימים הן בכל תחומי התעשייה והצריכה בישראל. רוב המוצרים השכיחים המוכרים הם מתחום המזון כגון כמו: תלמה, שוקולד השחר, ויטה פרי גליל, חלב של תנובה ,סלטי שטראוס ואחלה, כתר, רב בריח ועוד רבים. ניתן למצוא באתר "קונים כחול לבן" של משרד הכלכלה אל כל המוצרים/והיצרנים בעלי התו..

    משרד הכלכלה אמנם מעודד את הצרכן הישראלי לקנות כחול לבן אך עם זאת מדגיש כי המטרה היא צרכנות נבונה, קנו כחול לבן רק אם מדובר במוצר איכותי שעלותו מתאימה לכיסכם. מומלץ תמיד להכניס את השיקול של רכש מקומי במגוון השיקולים בעת הרכישה. אל תשכחו קניתם כחול לבן? עזרתם ליצירת עוד מקומות עבודה בישראל ותרמתם למשל הישראלי!!



    0 תגובות